Wat betekenen de statussen? Op voorraad: Het product is zowel online als in onze winkel in Uden op voorraad. Online op voorraad: Het product is uitsluitend online op voorraad. Wij versturen deze dan razendsnel, maar het is niet op voorraad in de winkel in Uden.
Of betaal in 3 termijnen van 146,33
1000m² Winkel in Uden
50.000+ tevreden klanten
Retourneren binnen 14 dagen
Liever Afhalen? Dat kan in Uden!
In 1962 richtte Eugen Hänle Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH op, dat al snel bekend werd als het eerste bedrijf dat glasvezelzweefvliegtuigen in grote aantallen produceerde. Glasflügel's ontwerpen stonden altijd bekend om hun innovatieve oplossingen, die standaardkenmerken van moderne zweefvliegtuigen werden: snelle assemblagesystemen voor vleugels en staartvlak, combinatie van luchtremmen en flappen aan de achterrand, zeer praktische cockpit- en besturingssysteemontwerpen en nog veel meer. Helaas, na de vroegtijdige dood van de oprichter bij een vliegongeval in 1975, kreeg het bedrijf financiële problemen; het werd uiteindelijk ontbonden in 1982.
Midden 1990 herstelde een jong Tsjechisch bedrijf genaamd HPH (al bekend als fabrikant van schaalmodellen van museumkwaliteit) de productie van een van de laatste zweefvliegtuigen ontworpen door Glasflügel - Type 304. De fabriek in Kutná Hora (Centraal-Bohemen) begon met de productie van de HPH 304CZ, gebouwd met de originele mallen en mallen, later opgewaardeerd naar de 15 meter FAI klasse HPH 304C Wasp; in 2006 introduceerden ze een gloednieuw ontwerp in de 18 meter klasse genaamd HPH 304S Shark en uiteindelijk de 20 meter tweezitter klasse zweefvliegtuig HPH 304TS Twin Shark in 2017. En nu kun jij genieten van het vliegen met ons semi-schaalmodel van dit prachtige zweefvliegtuig met een spanwijdte van 2700 mm, aangedreven door een borstelloze motor.
De EPO-schuimromp, grondig verstevigd met koolstof, wordt geleverd met de KAVAN C3548-750 borstelloze motor, 11x8” opvouwbare propeller en KAVAN R-50SB ESC met een krachtige schakelende SBEC-stabilisator die nodig is om alle 6 servo's aan boord van stroom te voorzien. De afneembare kap is beveiligd met een magnetische sluiting. Het cockpitcompartiment biedt veel ruimte voor je ontvanger en vluchtaccu. De hoogteroer- en richtingsroerservo's zijn in de kiel gemonteerd.
De tweedelige EPO-vleugel is versterkt met twee koolstofbuisliggers; de uiteinden van de liggers worden in een aluminium verbinding in de romp gestoken. De vleugelhelften worden vastgezet met een nylon bout. De rolroeren en flappen (beide versterkt met koolstofbuizen) worden bestuurd door twee paar servo's die in de vleugel zijn geïnstalleerd en aangedreven worden met korte draadstangen.
Het EPO horizontale staartvlak (zowel stabilisator als hoogteroer versterkt met koolstofbuizen) is afneembaar; het is met twee bouten aan de kiel bevestigd voor eenvoudig transport/opslag.
Je kunt het lichte schuimwiel aan de onderkant van de romp installeren samen met een dummy deur; of je kunt de meegeleverde gegoten plastic beschermer bevestigen (snijd deze gewoon langs de gemarkeerde omtrek en bevestig hem met dubbelzijdig plakband op zijn plaats).
Twin Shark wordt aangedreven door de KAVAN C3548-750 borstelloze motor met de KAVAN R-50SB 50A ESC.
Benodigdheden
Je hebt een 14.8 V 2600-3300 mAh vluchtaccu (minimaal 30C) nodig om je Twin Shark te laten vliegen.
Je hebt minimaal een 6-kanaals RC-set nodig om je Twin Shark te besturen; zelfs een niet-computer radio zou werken omdat de rolroer- en flapservo's elk door een enkel kanaal worden aangestuurd (verbonden via Y-kabels). Minimaal een 7-kanaals computer radio werkt het beste; onafhankelijke rolroer- en flapservo besturing en mengfuncties (vooral de butterfly-mix die een zeer effectieve luchtrem creëert door de rolroeren omhoog en de flappen omlaag te laten gaan) helpen je om optimaal van je Twin Shark te genieten. Gelukkig beschikken zelfs de instapmodellen/budgetvriendelijke radio's zoals Radiolink AT9S of AT10II, Futaba T6K of T10J tegenwoordig over alle noodzakelijke mengfuncties. In dit geval moet je de Y-kabels voor de rolroer- en flapservo's die in de kit zijn geïnstalleerd, vervangen door vier 15-30 cm verlengkabels. De handleiding bevat een grondig geteste opstellingstabel om je te helpen de Twin Shark gemakkelijk in te stellen, zelfs als dit je eerste "full house" besturingszweefvliegtuig was.
Set inhoud
ARTF-setinhoud: EPO romp met de borstelloze motor, 50A ESC, 11x8" opvouwbare propeller en 2 servo's geïnstalleerd, EPO vleugel met 4 servo's geïnstalleerd, EPO horizontaal staartvlak en handleiding.